1. STEAM RADIONICA
TEMA: VODA
SVI MI ZNAMO DA JE VODA NUŽNA ZA ŽIVOT, ALI JESTE LI ZNALI SLJEDEĆE?
Voda poboljšava naše zdravlje
Sastavni je dio većine stanica u našem tijelu
Donosi hranu i kisik u stanice, a iznosi štetne tvari
Pročišćava bubrege
Hladi, ali i štiti od hladnoće naše tijelo
Dio je naše krvi, znoja, suza i sline
Pomaže u zaštiti od niza bolesti (prehlada, infekcija mokraćnog kanala, bubrežnih kamenaca)
Pomaže u hidrataciji kože i čini je glađom, mekšom i nježnijom – primjer spužve (kada je spužva suha ona je hrapava, kada se smoči postaje mekana)
Voda je dragocjeni resurs!
Voda pokriva 71% zemljine površine
Krastavac i meduza sastoje se od 95 posto vode.
Čovjek može mjesec dana preživjeti bez hrane, ali samo tjedan dana bez vode.
Vruća voda smrzava se brže od hladne vode. Taj efekt zove se Mpemba efekt – bacanje snijega- zamrzavanje u zraku
ŠTO JE KIŠOMJER?
-Mjerni instrument za mjerenje količine oborina/padalina.
KOJI POSTOTAK VODE JE U NAŠEM TIJELU?
70%
KOLIKO ČAŠA VODE DNEVNO MORAMO POPITI
5 +1 AKO SE BAVIMO SPORTOM +1 AKO SU VRUĆINE
KAKO NASTAJE KIŠA?
Tlo na našem planet isparava vodu, a kada se zrak zasiti nastaju zasićeni oblaci. Sublimacijom vodene pare, a zatim kondenzacijom nastaju sitne kapljice koje se u slučaju da je vrlo hladno mogu pretvoriti u ledene čestice. Oblak se polako ‘napuni’ vodom, a ovisno o temperaturi zraka ovisi u kojem će obliku ta voda izaći. Kapljice kiše rastu, a kiša počinje padati kada oblak ‘popusti’ pod težinom vode.
POKUSI
1. EKSPERIMENT KIŠA- voda, boja, pijena za brijanje, šprica, staklenka
Čaša se skoro do vrha napuni vodom, a zatim se na vodu stavi pjena za brijanje. Zatim uzmite u ruke boju za hranu i kapajte ju po vrhu pjene za brijanje, odnosno oblaka. Malo će potrajati dok boja ne prođe kroz oblake ali kada prođe, u čaši će padati kiša. Ovisno o boji koju ste odabrali.
2. EKSPERIMENT PIJAVICA – voda, magneti / voda, jar, boja i miješati staklenku
Napunite bocu skoro do vrha, dodajte kapljicu jara, zatvorite bocu i snažno zavrtite. U boci će nastati vrtlog. U vodu možete dodati i par kapi jestive boje pa će tornado djelovati efektnije.
3. EKSPERIMENT SLANOĆA- jaja, sol, slatka voda, slana voda, staklenka
Ulijte vodu u čašu dok čaša nije otprilike do pola puna
Dodajte puno soli u čašu (otpilike 6 velikih žlica)
Polako dodajte u čašu još obične vode, dok ne bude skoro puna (dolijevajte vodu polagano, kako se ne bi pomiješala slana voda s običnom)
4. EKSPERIMENT SNIJEG- bijela boja, gliteri, ulje, tableta, aspirin, staklenka
5. EKSPERIMENT S OLOVKAMA – vrećica, voda, olovke
KVIZ / MEMORY / PANTOMIMA
ZBRAJANJE BODOVA – PODJELA MEDALJE
2. STEAM RADIONICA
TEMA: BOJE I SVJETLOST
Danas smo zakoračili u temu boje i svjetlost. Susret smo započeli pričom “Kako bi svijet bio tužan kada ne bi bilo boje”. Nastavili smo istražujući boje kroz svjetlost pokusima munjom, dugom, vulkanom i bojanjem mlijeka-nastajanje paleta boja.
Sve zajedno zaokružili smo igrom Twister koja “testira” fizičke sposobnosti djece. Ploča sa strelicom pokazuje koji će potez dijete odigrati (desna ruka crveno, lijeva noga žuto).
Nakon završetka, proglasili smo pobjednike dana i s oduševljenjem čekamo idući susret.
3. STEAM RADIONICA
TEMA: MEHANIZMI – prvi dio
Danas smo obradili temu: “MEHANIZMI”
Djeca su se sama rasporedila u 3 tima i zajednički izrađivala auto, katapult i padobran. Kroz mehanizme obradili smo pojmove poput sile, otpora, guranja/privlačenja, gibanja i dr. Današnju radionicu zaključili smo kvizom znanja gdje su se timski natjecali za medalje.
4. STEAM RADIONICA
TEMA: MEHANIZMI – 2. dio
Danas smo zbog interesa djece nastavili obrađivati temu “Mehanizmi”
Djeca su zbog smanjenog broja bila raspoređena u dvije grupe (dva tima) gdje su izrađivali vjetrenjače, iskušali silu guranja i otpora u prostoru, preslikavali oblike na drvenu ploču sa postavljenim čavlima…
Susret smo završili izradom tornja koristeći pri tome ravnotežu.
Susret smo završili izradom tornja koristeći pri tome ravnotežu.
S obzirom na izjednačen rezultat oba tima, svi znanstvenici su danas dobili medalje.
STEAM radionice